FAQ

Chciałbyś skorzystać z naszych usług, ale masz pytania?

Zapraszamy do zapoznania się z poniższymi informacjami. Jeżeli nie znajdziesz wśród nich odpowiedzi na nurtujące Cię kwestie, skontaktuj się z nami – jako rzetelny zarządca nieruchomości na zlecenie chętnie wszystko wyjaśnimy.

Jeśli znajdziesz lokatora na Twoją nieruchomość to w niczym nie przeszkadza abyśmy kontynuowali naszą współpracę. Nie jesteśmy agencją nieruchomości, która czerpie prowizję za znalezienie najemcy, ale firmą, która zapewnia Ci stały zarząd nieruchomością w każdym przewidzianym umową aspekcie. Będziemy tę nieruchomość wizytować, kontaktować się z Najemcą w razie potrzeby czy sprawować nadzór nad ewentualnymi naprawami. Ty zaś będziesz mieć stały dostęp do wszystkich niezbędnych informacji za pomocą naszego innowacyjnego systemu internetowego.

Wynajmujący może wypowiedzieć wiążącą go z Gestor Home umowę, jeśli w ciągu trzech miesięcy od dnia przekazania nieruchomości nie znajdziemy na nią lokatora. Ta klauzula umowna jest niejakim „wentylem bezpieczeństwa” gdybyśmy mieli problem ze znalezieniem Najemcy – to Ty decydujesz czy chcesz abyśmy w takiej sytuacji kontynuowali współpracę. Godzimy się na to, bo pracujemy przede wszystkim na Twój zysk i wiemy, że jesteśmy w stanie go wypracować.

Wychodzimy z założenia, że każda wizyta powinna odbywać się tak często jak to jest potrzebne przy jednoczesnym zachowaniu dobrych obyczajów i zasad współżycia społecznego. Do każdego przypadku podchodzimy indywidualnie. Warunkuje to Najemca i przebieg współpracy z nim. Jeśli wszystko będzie w porządku, to wizytacje nie będą tak często wymagane. W każdym wypadku zadbamy o to, aby cyklicznie doglądać Twoją nieruchomość, a samemu Najemcy nie utrudniać nadmiernie życia, by mógł on nieprzerwanie wywiązywać się z umowy dla Twojego zysku, czyniąc to jak najdłużej.

Dokładamy wszelkich starań aby Twoja nieruchomość pozostała w jak najlepszym stanie, a jednocześnie reagujemy na wszelkie zdarzenia, które związane są z nieruchomością. W przypadku wystąpienia jakichkolwiek usterek albo zniszczeń będziemy używać wszelkich przewidzianych prawem i umową instrumentów, które wymogą na Najemcy przywrócenie nieruchomości do stanu jaki zastał przy podpisywaniu umowy. Dodatkowym zabezpieczeniem takiego zachowania jest przyjęcie od Najemcy kaucji w odpowiedniej wysokości, która zostanie wykorzystana na wykonanie napraw, jeśli zajdzie taka potrzeba. Ponadto, jesteśmy ubezpieczeni na wypadek szkody, która mogłaby powstać w związku z wykonywaniem przez nas zarządu na Twojej nieruchomości, także możesz być spokojny i mieć pewność, że Twoje mieszkanie nie ulegnie zniszczeniu.

W takiej sytuacji nie ma jednej oczywistej procedury, zatem każdy przypadek rozpatrujemy indywidualnie szukając najlepszego sposobu spełnienia wymogów formalno-prawnych dla nawiązania współpracy.

Generalnie skupiamy się na największych aglomeracjach w Polsce; w najbliższym czasie planujemy dalsze rozszerzanie zasięgu naszej działalności. Gdziekolwiek znajduje się Twoje mieszkanie, w dużym mieście, w małym miasteczku lub wsi, po prostu skontaktuj się z nami. Sukcesywnie staramy się powiększać nasz zespół i może się okazać, że będziemy w stanie Ci pomóc, znajdując rzetelnego zarządcę-opiekuna mieszkania w Twojej okolicy.

Dostęp do konta w systemie mają tylko osoby związane umowami z Gestor Home: wynajmujący, najemca oraz zarządca – przedstawiciel firmy (opiekun mieszkania). Konto internetowe ma bowiem zapewniać dostęp do najaktualniejszych informacji związanych z wynajmowanym lokalem (płatności, rachunki, zgłoszenia awarii, stan liczników, itp.) oraz umożliwić szybki kontakt pomiędzy wynajmującym, najemcą i opiekunem mieszkania. Tego typu system to olbrzymia wygoda i jednocześnie nowość na polskim rynku; idealne rozwiązanie, które z jednej strony zabezpiecza Twoje interesy, z drugiej – pozwala najemcy na spokojne korzystanie z lokalu. Celem naszych działań jest bowiem zapewnienie jak najdłuższej i nieprzerwanej współpracy najemcy i wynajmującego, co jest korzystne dla obu stron.

Podczas kontaktu uzgadniamy zakres usług związanych z zarządzaniem mieszkaniem i przedstawiamy wycenę. Jeżeli zdecydujesz się na naszą ofertę, podpisujemy umowę i przydzielamy opiekuna do mieszkania – osobę, która fizycznie będzie nadzorować mieszkanie, kontaktować się z najemcą, dbać o nienaganny stan lokalu i rozwiązywać na miejscu ewentualne problemy. Następnie sporządzamy szczegółowy opis stanu oraz wyposażenia nieruchomości (wraz z dokumentacją fotograficzną) i formalnie przejmujemy ją pod zarząd naszej firmy. Od tej pory niczym nie musisz się martwić. W razie potrzeby możemy w pełni przygotować lokal pod wynajem – sprzątnąć, usunąć ewentualne usterki, dokonać drobnych napraw, zmian w wyposażeniu, a nawet wykonać generalny remont, co zostaje uzgodnione wcześniej i jest ujęte w umowie. Kiedy lokal jest już gotowy – szukamy odpowiedniego najemcy. Przygotowanie profesjonalnej oferty wynajmu wraz ze zdjęciami oraz umieszczenie jej na portalach ogłoszeniowych i na stronie internetowej Gestor Home również leży po naszej stronie. Po podpisaniu umowy oraz protokołu zdawczo-odbiorczego z najemcą obie strony (najemca i wynajmujący) otrzymują dostęp do konta na naszej stronie internetowej. Dzięki temu na bieżąco możesz monitorować najważniejsze informacje odnośnie mieszkania, kontaktować się z opiekunem, zgłaszać ewentualne problemy i śledzić historię ich rozwiązywania. Oprócz takiego udogodnienia opiekun przydzielony do lokalu wykonuje swoje obowiązki objęte umową (szybka reakcja na potrzeby najemcy, rozwiązywanie problemów, piecza nad rozliczeniami, spisywanie liczników, itp.). Wraz z wygaśnięciem umowy wynajmu sporządzamy protokół zdawczo-odbiorczy, rozliczamy opłaty licznikowe oraz kaucję. To jedynie przykład przebiegu standardowej współpracy, który może być bogatszy o kolejne kroki (lub uboższy) w zależności od tego, na jaki zakres usług się zdecydujesz.

Wysokość prowizji za opiekę-zarząd nad mieszkaniem ustalana jest indywidualnie i zależy od kilku czynników. Najważniejszym z nich jest określenie zakresu naszych usług. Przykładowo, możesz zlecić nam jedynie znalezienie najemcy i sprawowanie pieczy nad mieszkaniem przez cały okres wynajmu. Możemy też przejąć na siebie dodatkowe obowiązki, związane z mieszkaniem – wszystko zależy od Twoich potrzeb i oczekiwań.